با آب و موز، عضله‌سازی کنید!
ارسال شده توسط s.shahemi


به این موضوع امتیاز دهید
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


0 ارسال در این موضوع
s.shahemi
عضو عادی


2
4,103 ارسال 4,101 شماره تاریخ عضویت: Apr 2014
2016/02/03, 08:08 PM -
#1
اولین هدف برای بازیابی عضله‌ها این است که تعادل مایعات بدن را به حالت عادی بازگردانیم. کم‌آبی بدن حتی در حد متوسط هم می‌تواند عملکرد عضله‌ها و وضعیت متابولیسم بدن را دچار ضعف کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، اولین هدف برای بازیابی عضله‌ها این است که تعادل مایعات بدن را به حالت عادی بازگردانیم. کم‌آبی بدن حتی در حد متوسط هم می‌تواند عملکرد عضله‌ها و وضعیت متابولیسم بدن را دچار ضعف کند. به گفته دانشمندان، 75 درصد از وزن عضله‌ها را آب تشکیل می‌دهد و همین نکته نشان می‌دهد که چرا بازگرداندن آب بدن به حالت طبیعی باید به‌عنوان اولین هدف در بازیابی عضله‌ها شناخته شود.

محققان The American College of Sports Medicine توصیه می‌کنند که هر فرد باید به‌ازای هر 500 گرمی که در طی فعالیت ورزشی کم می‌کند، 470 تا 710 میلی‌لیتر مایعات بنوشد. به نظر متخصصان، شیر شکلات یکی از گزینه‌های فوق‌العاده است چون کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت مناسبی برای بدن فراهم می‌کند. با این‌حال نوشیدنی‌های دیگر مثل اسموتی‌های میوه یا میلک‌شیک‌ها نیز گزینه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.


موز یکی از میوه‌های محبوب ورزشکاران است و به نظر متخصصان، این انتخاب واقعا اهمیت زیادی دارد. کربوهیدرات‌های آسان‌هضمی که در موزها وجود دارد، به پُر کردن ذخایر گلیکوژن عضله‌ها کمک می‌کند. از طرف دیگر، بالا رفتن انسولین با خوردن موز، کمک می‌کند تا اسیدهای آمینه به بافت عضله‌ها وارد شوند. متخصصان توصیه می‌کنند که دو برش نان کامل گندم را همراه با یک‌ونیم قاشق چای‌خوری از کره بادام‌زمینی و نصف یک موز ترکیب کنید و بخورید. یک لیوان شیر هم می‌تواند در کنار این ترکیب غذایی موثر باشد، چون حداقل 20 گرم پروتئین به شما می‌دهد.
سحر شاهمی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی.


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ورزش کنید حتی با پوکی استخوان.... m.jarahzadeh 0 496 2015/10/26, 02:16 PM
آخرین ارسال: m.jarahzadeh
  به روش صحیح پیاده روی کنید s.shahemi 0 303 2015/10/11, 03:52 PM
آخرین ارسال: s.shahemi
  اگر می‎خواهید چربی بسوزانید قبل صبحانه ورزش کنید m.jarahzadeh 0 206 2015/09/29, 11:16 AM
آخرین ارسال: m.jarahzadeh
  شما کدام را انتخاب می کنید ؟ رقص زومبا یا یوگا m.jarahzadeh 0 207 2015/08/30, 10:56 AM
آخرین ارسال: m.jarahzadeh
  روغن نارگیل را با فعالیت ورزش توام کنید s.shahemi 0 246 2015/06/08, 07:00 PM
آخرین ارسال: s.shahemi



کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان