«D» ویتامینی که نرسد استخوانتان می‌شکند + توصیه ها
ارسال شده توسط s.samavat


به این موضوع امتیاز دهید
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


0 ارسال در این موضوع
s.samavat
siminsamavat


0
65 ارسال 65 شماره تاریخ عضویت: Dec 2015
2016/07/13, 01:41 PM -
#1
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ابتلا به پوکی استخوان در کهنسالی بر اثر کمبود ویتامین D توصیه‌های را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید علی وکیلی - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار داشت: کمبود ویتامین D در افراد بالای 50 سال، افرادی که خیلی کم در برابر خورشید هستند و افرادی که مشکلات کلیه و یا سایر بیماری‌ها جذب مواد معدنی را برای آن‌ها سخت کرده متداول است.

وی با بیان اینکه افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، برای جبران آن به مکمل‌ها احتیاج دارند، افزود: معمولاً بیشتر قرص‌های کلسیم و مولتی ویتامین‌ها دارای یک دوز مناسبی از ویتامین D هستند.

به گزارش سازمان غذا و دارو - وکیلی یادآور شد: هم کودکان و هم بزرگسالان نباید بیش از دو هزار واحد ویتامین D در روز دریافت کنند.

به گفته وی بهترین منبع طبیعی ویتامین D نور خورشید است و فقط روزانه 10 تا 15 دقیقه قرارگرفتن در برابر نور آفتاب بدون ضدآفتاب می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند.
س.سماوات - کارشناس ارشد تغذیه


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ۸ توصیه مهم برای پیشگیری پوكی استخوان hodai 0 193 2015/11/17, 03:35 PM
آخرین ارسال: hodai
  توصیه مهم برای پیشگیری پوكی استخوان naderinejad 0 152 2015/11/17, 01:12 PM
آخرین ارسال: naderinejad
  توصیه هایی به خانم ها برای پیشگیری از پوکی استخوان ezamani 0 224 2015/07/04, 08:39 AM
آخرین ارسال: ezamani
  ویتامینی برای استخوان‌ها Shafiei 0 203 2014/08/03, 06:04 PM
آخرین ارسال: Shafiei
  توصیه های مهم برای استحکام استخوان ها ezamani 0 404 2013/03/06, 05:55 PM
آخرین ارسال: ezamani



کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان